Het is bijna tijd om het WK te gaan kijken, natuurlijk gaan we dan allemaal ons land kei hard aanmoedigen!

Ik heb wat gezonde en gezondere versies van snackjes voor jullie bedacht. Bier en bitterballen gaat ook vervelen toch?! Zo kun je toch lekker snacken tijdens de wedstrijd. Geniet ervan!

Ontbijtje voor de wedstrijddag
Rood, wit en blauw zijn de kleuren van onze vlag. Hoe leuk is het dan om ons team te supporten door hier een ontbijtje mee te maken. in het glas zitten blauwe bessen, magere kwark, granaatappel en een aardbei. het bakje ernaast is havermout met banaan, blauwe bessen en aardbei.

breakfastnl

 

Energy shots
Shots shots shotsss! Iedereen neemt een snotje wanneer er gescoord word, dan wil jij toch ook meedoen? Ik heb een gezonde versie voor jullie bedacht. Geen alcohol dus;)

Ingrediënten voor ongeveer 5 shotjes:

3 wortels, 2 selderij stengels, 1/4 komkommer, 1/4 citroen. Doe alles in een juicer en je shotjes zijn klaar. Mocht het iets te dik blijven kun je nog wat water toevoegen.

energyshots

 

Gevulde eitjes
Wat heb je nodig? 1 hardgekookt ei. 1 EL magere kwark, een beetje ketchup, beetje zwarte peper en een oranje paprika. Snij nu het ei doormidden en haal de dooier eruit, bewaar deze wel, dit is onderdeel van de vulling. Mix de dooier met alle andere ingrediënten (behalve de paprika) in een bakje tot een glad mengsel. Nu hoef je alleen nog de eitjes te vullen en te garneren met een stukje oranje paprika.

foto 1 (1) - kopie

 
Dipping veggies
Snel, gezond en heel lekker! Ik heb een dipje gemaakt van huttenkase, citroensap en kerrie poeder, alle oranje groentes verzameld en klaar is een gezonde snack.
Ingrediënten: 1 oranje paprika, 3 wortels, oranje tomaatjes, klein bakje huttenkase(200gr), 1 EL kerriepoeder, halve citroen

dipveggies

 

Komkommer toastjes
Heb je ooit al geprobeerd om een toastje te vervangen door een plakje komkommer? Zo niet, echt een aanrader! Het is heel lekker en koolhydraat arm.
cuctoast

 

Wrap pizza

Dit is niet echt een super gezonde snack, maar een gezondere versie. pizza is altijd goed toch?;)
Ingrediënten: 1 wrap, oranje tomaatjes, mozarella, beetje 30+ kaas en kip reepjes. Je kunt eventueel ook nog meer oranje groentes toevoegen natuurlijk zoals paprika, wortels of zelfs pompoen.

foto 5

About The Author

Maartje Havermans

Gewichtsconsulente. Verloor zelf 23 kilo door gezond te eten en sporten. Wil iedereen ervan bewust maken dat gezond eten niet saai hoeft te zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published.