Vanmorgen de benen en billen weer getraind in de sportschool. Zoals altijd bedenk ik ter plekke wat voor oefeningen ik ga doen, maar lijken mijn legdays vaak wel op elkaar. Twee keer per week train ik mijn benen en billen. Hier onder staan mijn oefeningen met foto erbij!

De eerste oefening: squats

squats squats

Superset: 20 x legpress, 30 walking lunges, 3 setjes

leg press lunges

Sumo deadlift

sumo deadlift sumo deadlift

Leg press met één been

leg press one leg

Adductor (bijna einde training… glimlach!)

image

Heel veel trappen af & op, 20 front squats, 3 sets

stairs front squat front squat

Dat was mijn ‘legday! Nog wat buikspieren, tien minuutjes naar huis fietsen als cooling down en douchen!

Zoals je ziet kies ik eerst voor samengestelde oefeningen, daarna iets specifiekere spiergroepen en daarna nog wat interval, zodat ik nog even stuk ga en flink door ga met verbranden na de training. Er zit niet echt een structuur in mijn sportschool routine, maar hoe ik het nu doe werkt voor mij en zo train ik het prettigst.

Hoe ziet jouw legday er uit? Laat het me weten in reacties! Ik sta altijd open voor tips en opmerkingen.

 

 

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

2 Responses

  1. Liezzzje

    Net een legday achter de rug 🙂 De mijne zag er vandaag als volgt uit:
    * leg extensions 2 x 30
    * squats 2 x 15 met een niet te zwaar gewicht, 1 x 15 met wat zwaarder (zodat ik juist wel of juist niet de 15e kan doen) en 1 x (to failure) nog wat zwaarder
    * leg press 4 x 8 goed zwaar
    * lunges met barbell 3 x 20
    * op-en-af een hoge trap of step met gewicht (in mijn geval twee dumbbells maar kan ook met barbell) 3 x 10
    * Plié squats met een kettlebel 3 x 15
    * Kuiten machine 3 x 20

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.