Vind jij het belangrijk om te weten waar jouw voedsel vandaan komt? Onze voedselbehoefte is anno 2018 zo enorm hoog dat er over een x aantal jaar een voedseltekort dreigt. Dat alles terwijl wij jaarlijks twee miljoen ton voedsel verspillen. Dat is op jaarbasis zo’n 41 kilo voedsel per persoon. 41 kilo!

Omdat wij graag zien dat wij met zijn allen wat doen om de wereld te verbeteren houden we dit nieuws regelmatig in de gaten. Zo kwamen we in aanraking met Chiquita aangezien zij het belangrijk vinden om op een verantwoorde en duurzame manier met fruit om te gaan.

What’s so special?

Chiquita heeft als doel om fruit nooit weg te gooien en maakt van de afgekeurde bananen bijvoorbeeld bananenpuree of meel. Daarnaast kan een biovergister biogas en kunstmest maken van afvalfruit. Zelfs de bananenplanten worden hergebruikt door de grond met de bladeren te beschermen tegen onkruid op de plantages.

Daarnaast investeren zij in waterrecirculatiesystemen waardoor het waterverbruik de afgelopen jaren met 80% is verlaagd. Water speelt in de bananenteelt namelijk een belangrijke rol en is een kostbaar goed.

Het grote doel? Realiseren dat er in 2020 geen enkele fruitverspilling meer bestaat. Mooi doel, toch?

Waarom vinden wij dit bijzonder?

Zoals we eerder al aangaven vinden wij het belangrijk om de aarde waar nodig en mogelijk te beschermen. Een stukje bewustwording creëren vinden we belangrijk en daarom delen we graag een nieuwe actie van Chiquita met jou.

Wellicht heb je in de schappen al gezien dat de bananen van Chiquita zijn voorzien van een speciale sticker met een Shazam logo dat onder het Chiquita logo staat. Via Shazam kun je tegenwoordig namelijk niet alleen muziek ‘’Shazamen’’, maar ook foto’s scannen.

Wanneer jij met Shazam de speciale stickers scant, zal je een aantal filmpjes vinden met uitleg over waar de Chiquita bananen vandaan komen. Zo zie je onder andere de plantages waar geoogst wordt, onderwijsprogramma’s die ze steunen en hoe ze de positie van vrouwen proberen te verbeteren. Oh en natuurlijk zijn er ook video’s over milieubescherming en de kwaliteitseisen te zien.

Vind jij het belangrijk om te weten waar jouw voedsel vandaan komt? Onze voedselbehoefte is anno 2018 zo enorm hoog dat er over een x aantal jaar een voedseltekort dreigt. Dat alles terwijl wij jaarlijks twee miljoen ton voedsel verspillen. Dat is op jaarbasis zo’n 41 kilo voedsel per persoon. 41 kilo!

Omdat wij graag zien dat wij met zijn allen wat doen om de wereld te verbeteren houden we dit nieuws regelmatig in de gaten. Zo kwamen we in aanraking met Chiquita aangezien zij het belangrijk vinden om op een verantwoorde en duurzame manier met fruit om te gaan.

What’s so special?

Chiquita heeft als doel om fruit nooit weg te gooien en maakt van de afgekeurde bananen bijvoorbeeld bananenpuree of meel. Daarnaast kan een biovergister biogas en kunstmest maken van afvalfruit. Zelfs de bananenplanten worden hergebruikt door de grond met de bladeren te beschermen tegen onkruid op de plantages.

Daarnaast investeren zij in waterrecirculatiesystemen waardoor het waterverbruik de afgelopen jaren met 80% is verlaagd. Water speelt in de bananenteelt namelijk een belangrijke rol en is een kostbaar goed.

Het grote doel? Realiseren dat er in 2020 geen enkele fruitverspilling meer bestaat. Mooi doel, toch?

 

Waarom vinden wij dit bijzonder?

Zoals we eerder al aangaven vinden wij het belangrijk om de aarde waar nodig en mogelijk te beschermen. Een stukje bewustwording creëren vinden we belangrijk en daarom delen we graag een nieuwe actie van Chiquita met jou.

Wellicht heb je in de schappen al gezien dat de bananen van Chiquita zijn voorzien van een speciale sticker met een Shazam logo dat onder het Chiquita logo staat. Via Shazam kun je tegenwoordig namelijk niet alleen muziek ‘’Shazamen’’, maar ook foto’s scannen.

Wanneer jij met Shazam de speciale stickers scant, zal je een aantal filmpjes vinden met uitleg over waar de Chiquita bananen vandaan komen. Zo zie je onder andere de plantages waar geoogst wordt, onderwijsprogramma’s die ze steunen en hoe ze de positie van vrouwen proberen te verbeteren. Oh en natuurlijk zijn er ook video’s over milieubescherming en de kwaliteitseisen te zien.

Zelf eventjes op reis naar de oorsprong van Chiquita?
 Ben je benieuwd naar deze Chiquita reis met een VR-bril? Tot en met 26 augustus staat er in 36 XL-filialen van Albert Heijn een VR-booth van Chiquita. Daar kan je met je gezin eventjes op een extra vakantie naar de oorsprong van Chiquita!

Kortom; you’ll get to know Chiquita!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published.