Vandaag is het zover, ik ga heerlijk een weekje op vakantie naar Spanje en je raadt nooit met wie.. Yes, ons ‘Fit Dutchies’ team is zo hecht, dat we zelfs samen op vakantie gaan. Te leuk toch?!

Ik durf wel te zeggen dat we ondertussen erg goede vrienden zijn geworden. Dezelfde passie, mind en drive op het gebied van onze levensstijl, maar daarbuiten hebben wij het ook super gezellig en maken we veel lol. Het idee van een vakantie samen, was dan ook bij velen al snel een uitstekend plan. Zo gezegd, zo gedaan. De plannen werden gemaakt en even later waren de tickets binnen.

yvonne vakantie blog fd

Let’s go to SPAIN!
En wat heb ik er zin in. Zon, zee, strand, gezelligheid, lekker eten, feesten en een beetje de toerist uithangen. Ik hou er van. Maar.. hoe blijf je nou een beetje fit en gezond op vakantie?

Want het harde werk wil je natuurlijk niet in een week verpesten. Ik persoonlijk niet in ieder geval! Gelukkig hebben wij een gym tot onze beschikking en er kan natuurlijk altijd worden (hard)gelopen. Alhoewel dit waarschijnlijk door de warmte niet al te intensief zal zijn, zul je toch aardig wat vocht kwijtraken. Natuurlijk moet je ook lekker vakantie kunnen vieren. Even een weekje het regime loslaten is fijn, maar ga op zoek naar een balans. Hier een paar tips om toch die gezonde levensstijl ook op vakantie een beetje vast te houden!

Eten en drinken
Drink overdag vooral veel water. En kies ervoor s ’avonds iets lekkers te drinken. Zo zorg je ervoor overdag genoeg gehydrateerd te zijn, en kun je daarna extra genieten van iets anders. Alcohol tikt natuurlijk lekker aan, dus houd de jezelf een beetje in. Het beste kun je gaan voor wodka spa rood;)

Ontbijt
Probeer in ieder geval je dag goed te beginnen. Dit zorgt ervoor dat je niet direct doorgaat in het grijpen naar ongezonde dingen. Een goede start is het halve werk. Kies voor wat fruit, yoghurt, een broodje, mager broodbeleg en een vers sapje enz.. Ook dit is genieten!

Eiwitten
Vooral voor de fanatieke sporters onder ons. Je bent vast een beetje bang te weinig eiwitten binnen te krijgen. Eet je normaal 6 maaltijden met eiwitrijke producten, dan is de oplossing misschien om gewoon wat mee te nemen van thuis. Vaak kun je makkelijk eiwit poeder en eiwit repen meenemen. Bij mij zitten ze in ieder geval in de koffer.

Portie grootte
Let op hoeveelheid. Vakantie is voor velen een reden om gelijk veel meer te gaan eten. Vaak heeft dit niet zoveel zin. Je gaat ‘eten om het eten’, en dat is natuurlijk niet wat we willen. Onnodige calorieën. Probeer te genieten van elke hap en schep dus niet gelijk teveel op. Je kunt altijd nog wat extra nemen. Zo voorkom je graag je bord leeg te willen eten. Kauw rustig en maak bewuste keuzes. In hotels kun je bijvoorbeeld ook kiezen voor een kleiner bord. Helpt echt!

Balans dagen
Je kunt best een dagje flink zondigen, maar probeer de volgende dag dan wel te gaan voor wat gezondere keuzes. Wissel het een beetje af. Zo voorkom je een schuldgevoel en kun je toch genieten van wat lekkers. Ook die salade kan in de volle zon verassend lekker smaken:)

Activiteiten
Kies ervoor om wat actieve dingen te doen. Er zijn meestal op vakantie heel wat leuke uitjes waar je best een beetje actief moet zijn. Hiken, zwemmen, fietsen, beachvolleybal en zelfs het slenteren door de stad telt als cardio op vakantie. Genoeg leuke mogelijkheden, die jou best een dagje van je strandbedje af kunnen houden.
Boven alles ga ik natuurlijk genieten van mijn vakantie, maar ik hou ook deze tips in mijn achterhoofd. Ik kan gelukkig heel erg genieten van een gezonde maaltijd, maar daarnaast ga ik zeker een ijsje meepikken.

Ik zie jullie over een week! Adios! 

Liefs, Yvonne

About The Author

Yvonne van Haastregt
Blogger & Coach

Studente Voeding en Diëtetiek, Gym addict, Weight lifter, Clean food, Runner en Health lover. Neem een kijkje in mijn levensstijl en raak geïnspireerd!

Leave a Reply

Your email address will not be published.