Het kan ontzettend moeilijk zijn om te beginnen met een healthy lifestyle. Misschien wil je een paar kilootjes afvallen, misschien wat meer. Of je wil beter in je vel zitten omdat je weet dat die troep geen goed doet voor je lichaam en je gezondheid. Het lijkt makkelijker dan het is, gezond leven. We zijn met z’n allen nu eenmaal verslaafd aan alles wat vol zit met suiker en vet. Toch is het misschien allemaal niet zo moeilijk als we denken. Ik geef jou vijf tips voor een gezondere levensstijl!

Skip de troep
Als je niet eens per se af wil vallen, heb ik hier de gouden tip voor je. Skip de troep! Laat eens alle voorverpakte shizzle staan, of koop het gewoon niet meer. Focus je op een boodschappenmandje vol met verse groenten en fruit. Wedden dat je veel sneller naar een appeltje tussendoor grijpt in plaats van een handje chips?

Kies vaker voor groente en fruit
Oké, je hebt de groenten en fruit in huis. Probeer nu eens vaker voor fruit of groenten tussendoor te kiezen. Als je echt gefocust bent op afvallen is het misschien niet altijd verstandig om veel fruit te eten (veel suiker), maar vaak is het écht wel de beste optie om je snacks te vervangen door fruit (veel vitamines, mineralen, vezels en andere belangrijke voedingsstoffen). De voordelen? Je huid, haar en nagels worden gezonder, maar ook zeker je lichaam wordt gevoed met deze voedingsstoffen. Neem dus wat vaker een appel, sinaasappel of kiwi tussendoor in plaats van een voorverpakte mueslireep. Je zult je al snel super gezond voelen!

Drink water
Heel veel water. Probeer minstens 1,5 liter per dag te drinken. Zorg dus dat je investeert in een fancy drinkfles die je overal mee naartoe kunt nemen. Zin in wat variatie? Ik ben zelf ook dol op (groene) thee en verse (let op: niet uit pak!) sapjes. Zo kun je tegenwoordig bijna in alle grote steden wel een slowjuice sapje vinden vol met vitaminen en allerlei andere goede voedingsstoffen.

 

TIP!

 

 

Aan de wandel
Het lijkt misschien een saaie tip, maar dit is wel één van de belangrijkste. Go get your vitamin D en ga aan de wandel! Moeilijk om jezelf naar buiten te slepen voor een random wandelrondje? Probeer dan wat vaker dingen lopend te doen. Loop even naar de supermarkt in plaats van de auto te pakken. Zo haal je lekker wat frisse lucht en zonlicht, wat een mens ontzettend goed kan doen (lees: gezonde kleur op je gezicht). Toe aan een volgende stap? Probeer dan elke dag even een stukje te lopen. ’s Avonds na het werk of in het weekend in de ochtend een half uurtje naar de bakker lopen voor een versgebakken (volkoren) broodje. Klinkt top, toch?

Rust
De urgentie van rust wordt altijd onderschat. Zelf probeer ik elke nacht minimaal aan acht uur slaap te komen (want schoonheidsslaapje), maar het liefst zelfs nog meer aangezien ik door het vele sporten en mijn drukke leven ook veel van mijn lichaam vraag. Rust is echt the key tot jezelf fit voelen! Maar niet alleen slaap is hierin belangrijk. Probeer ook eens kwalitatieve rust in te plannen in de zin van ‘tijd voor jezelf’. Klinkt cliché, maar dit is echt belangrijk. Pak eens een goed boek uit die boekenkast een lees wat bladzijdes, zoek een leuke serie op Netflix en kijk een aflevering (of twee, of drie), of ga een lekker avondje wellnessen. Rust is belangrijk voor je lichaam én geest!

Naar mijn mening zijn dit de drie pijlers: voeding, beweging en rust het meest belangrijk om je fit te voelen. Wat vind jij het meest belangrijk voor een gezonde levensstijl?

 

 

Heb jij onze sneaker top 10 al gezien?

Moodboard sportschoenen homepageMoodboard sportschoenen

About The Author

Esmee Trouw
Blogger

Fitness en gymnastics junkie, food lover, running en yoga newbie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.