Mijn “dieet” gaat op het moment weer erg lekker. Ik eet gezond, drink genoeg water, kan zonder moeite troep links laten liggen en squat vier keer per week de benen uit mijn lijf. Ik heb een manier weten te vinden wat voor mij werkt en bij het zien van de snelheid waarmee mijn lichaam verandert, maakt dat het makkelijk vol te houden is. Ik eet voornamelijk functioneel, dus ik eet naar de (energie)behoefte van mijn lichaam. En een snoepje (of een hele zak) op z’n tijd, hoort daar dus zeker bij.

chocolade minder snacken

Vooral de combinatie gezond eten en sporten is wat mij op de been houd. Ik steek veel tijd (én geld) in het bereiden van gezonde maaltijden. Ik kook niks wat uit een pakje of een zakje komt en zelfs mijn sausjes (oké behalve Zaanse mayonaise) worden zelf bereid. Koken zonder smaakversterkers is even wennen. Mijn smaakpapillen zijn door de jaren heen continu gemanipuleerd met E-nummers. In het begin vond ik mijn gezonde gerechten dus ietwat flauw en saai. Ik moest smaak opnieuw gaan leren waarderen om er uiteindelijk van te kunnen genieten. Dat is dus ook één van de redenen waarom ik fastfood en suikerbommen nu links kan laten liggen. Ik vind het sterk gekruide of mierzoete spul niet eens lekker meer. Eet bijvoorbeeld eens twee weken geen suiker en neem dan een hap van een Snicker.

 

Wil je meer variatie in je training of voeding?

Check dan onze betaalbare schema’s hier eens!

 

En misschien nog wel belangrijker: als de zweetdruppels zelfs uit je kringspier druipen tijdens een high interval training of je bijna het loodje legt tijdens een halfuurtje GRIT’en, denk je echt wel twee keer na over die Big Tasty Beef met bacon. En om nog zo een bijna doodervaring in de toekomst te voorkomen, eet ik wat mijn lichaam nodig heeft om zich optimaal in te kunnen zetten. Tuurlijk eet ik vaker dan gewenst een slecht tussendoortje, maar doordeweeks probeer ik mijn snoepgebruik zeker te minderen. Dit door bijvoorbeeld een appeltje te dippen in een lekkere klodder pindakaas, een handje rozijnen te snoepen of een stukje fruit te pakken.

Nu mijn vakantie begonnen is en mijn layout een makeover heeft gekregen, wil ik weer lekker veel gaan schrijven. Ook over sport, want zélfs deze newbie krijgt ontzettend veel mailtjes met de vraag of ik mijn tips wil delen. U vraagt, ik draai. En daarbij vind ik het gewoon fijn om mensen te helpen. Ik ben geen expert, wel een wijsneus (meesterlijke uitspraak van lievelingsmens @ingervierhout), dus doe vooral wat goed voelt voor jou. Het blijft te allen tijde maatwerk.

 

Ja, ik wil hulp!

Anna deed het op eigen kracht. Kun jij wel wat hulp gebruiken? Fit Dutchies biedt nu exclusieve coaching aan en er zijn nog twee plekken beschikbaar. Lees hier meer!

Betaling in termijnen is mogelijk!

coaching fit dutchies

 

 

 

About The Author

Tess Fluit
Columnist

Hi, ik ben Tess Fluit, 21 jaar oud en studente Media, Informatie & Communicatie (MIC). Daarnaast ben ik trendwatcher, columniste in spé en een basic-goeroe!

Leave a Reply

Your email address will not be published.