Schermafbeelding 2014-08-18 om 22.53.39

 

 

Helaas.. Voor vele is de zomervakantie (bijna) voorbij en gaat het ‘echte’ leven weer beginnen. Perfecte timing om weer back on track te komen met een gezonder voedingspatroon. Bijvoorbeeld met pizza. Ja met pizza. Deze gezonde pizzabodem bestaat voornamelijk uit bloemkool. Ja bloemkool. Je kan deze bodem natuurlijk beleggen met verschillende ingrediënten naar keuze.
Als topping koos ik voor tomatensaus, kipfilet, uien, paprika en reepjes champignon.

Wat heb je nodig?

  • 240 gram bloemkool (gewogen in roosjes)
  • 1 ei
  • Zeezout
  • Olijfolie
  • Italiaanse kruiden (optioneel)

1. Snij de bloemkool in stukken en doe deze eventjes in de blender. Niet te lang zodat je kruimels hebt. Het moet geen te gladde massa worden. 2. Doe de bloemkoolkruimels voor 8 minuten in de magnetron. 3. Klop het ei een beetje los en voeg deze bij de bloemkool. 4. Voeg wat zeezout en kruiden toe naar smaak. 5. Om een mooie ronde en dichte vorm te krijgen zet je een kleine springvorm op een bakplaat (met bakpapier). Doe het mengsel in de springvorm en verspreid het rustig met een lepel. Zorg dat er nergens gaten zijn. 6. Ten slotte sprenkel je nog wat olijfolie over bodem. 7. Haal de springvorm weg. 8. Zet de bodem voor 15-20 minuten in een voorverwarmde oven van 220 graden. 9. Doe jouw topping op de bodem en zet nog even terug voor 5 minuutjes.

Enjoy!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

3 Responses

  1. Lodi

    Bij mij werd dit een soort omelet (bodem totaal niet krokant), is hier een trucje voor?

    Reply
  2. Astrid

    Het is bij mij ook geen krokante bodem geworden, maar ik vond het alsnog erg lekker! Goede manier om de gewone bloemkool wat op te vrolijken.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.