De ideale cheatday blijft toch wel onbeperkt sushi eten bij de plaatselijke Japanner, of niet? Vandaag maken we zelfgemaakte sushi voor de lunch! Hoe? Lees snel verder…

Wat hebben we nodig voor twee zelfgemaakte sushi rollen?10410455_668322333250231_3765728768489118336_n

  • 2 norivellen
  • 75 gr zilvervliesrijst
  • 1 avocado
  • 6 el hummus
  • Stukje zalm
  • Stukje gegrilde kip
  • Sojasaus
  1. Kook de zilvervliesrijst in ongeveer 8 minuten gaar in voldoende water.
  2. Pak een norivel en leg het op een sushimatje. Bekleed het norivel diagonaal met zilvervliesrijst. Houd aan de boven- en onderkant 2 cm over. Druk de rijst goed aan en bekleed het norivel niet te dik, tenzij je een dikke sushirol wilt. Smeer in het midden eerst 3 el hummus uit over de rijst. Op de hummus leg je de zalm en avocado in lange repen. Maak het af met een beetje sojasaus eroverheen te strooien. Doe op de einde van de norivellen wat water en rol de sushi op.
  3. Deze handeling doe je precies hetzelfde met de andere sushi, alleen gebruik je dan reepjes gegrilde kip ipv zalm.
  4. Snijd de sushirollen in stukjes en serveer de sushi met een bakje sojasaus.

Duur: 30 minuten

Eet smakelijk = せていただき 😉

 

banner ebook new

 

About The Author

Elise Groenheijde

Health, Food & Fitness lover. Wil personen inspireren voor een gezonde lifestyle. Live Love Eat Healthy.

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.