Iets waar ik iedere dag mee begin: overnight oats… oatmeal
Jaaahaa, overnight oats. Havermout in melk geweekt, wat ik een nachtje in de koelkast laat staan. Bij het typen loopt het water me alweer in de mond. Niet dat ik deze combinatie nou heel erg lekker vind, maar wel wat ik er allemaal aan toevoeg.
Ik zal bij het begin beginnen. Voordat ik naar bed ga pak ik een schaaltje en doe hier zo’n 50 gram havermout in, doe er soja of amandelmelk bij (250 ml ongeveer). Dit samen in de koelkast, dan slurpt de havermout de melk op en krijg je een dikke substantie. En hier kun je aan toevoegen wat je maar wilt.
Mijn favo’s:
– appel (bakken in kokosolie en kaneel), rozijnen/dadels, zaden&pittenmix (en schuddebuikjes)
– banaan, pure chocolade, pindakaas, noten
– blauwe bessen, kokosrasp, noten

En hierin kun je eindeloze combinaties maken, maar ik gebruik dus vaak ding
n als: altijd fruit, noten, lijnzaad, zaden, pitten, rozijnen, pure chocolade, kokos en af en toe wat schuddebuikjes om het af te maken.

Je kunt echt zoveel met havermout doen… heerlijk, vullend en super voedzaam!

Wat is jouw favo combinatie? Heb je nog goede tips?

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

One Response

  1. Janne

    Meis! Weet je toevallig nog die extreme buikpijn die ik had..? Komt van overnight oats, 90% zeker:( Zo stom, ik kan er blijkbaar niet tegen