Ik ben echt gek op pindasaus. Pindasaus over de kip, bij sperzieboontjes, door de rijst of over biefstukreepjes. Het liefst vaker dan één keer per week. Helaas is pindasaus niet mega gezond en kun je het dan ook beter niet te vaak in de week eten. Aangezien ik toch echt die pindasaus nodig heb, ben ik eens wat gaan uitproberen met de pindapasta van www.bodyenfitshop.nl. Hieronder mijn recept voor een gezonde versie van pindasaus.

gezondepindasaus

  • Ingrediënten (1 persoon)
    1 grote eetlepel pindapasta (crunchy) ± 30 gram
    Klein beetje water
    1 eetlepel sojasaus (of ketjap)
    1 eetlepel sweet chilisaus (Conimex)
    Eventueel wat paprikapoeder en/of cayennepeper poeder

Neem een klein pannetje en doe er een klein scheutje water in. Het hoeft echt maar een mini beetje te zijn. Je kunt er altijd later nog wat bij doen mocht dit nodig zijn. Zet het pannetje op het vuur en voeg nu 1 grote eetlepel pindapasta toe. Roer goed met een garde tot het een gladde saus wordt. Voeg nu 1 eetlepel sojasaus en 1 eetlepel sweet chilisaus toe. Roer dit goed door elkaar en voeg eventueel wat paprikapoeder en/of cayennepeper poeder toe naar smaak. Klaar pindasaus!

Je kunt ook nog even een uitje bakken en dit toevoegen of een paar cashewnoten.

Ben jij ook zo gek op pindasaus?

 

 

About The Author

Jill Nijhof
Blogger

21 jaar oud en gek op fashion, sport en voeding. Ik geef je een kijkje in mijn fitjourney en schrijf daarnaast fashion artikelen vol leuke outfit tips

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.