Workout: Total Body Training

Hoi!IMG_2840

Op zoek naar een nieuwe training, waarmee je sterker wordt, en tegelijkertijd vet verbrand en afslankt?

Ik heb een nieuwe fullbody training gecreerd en hij is TE GEK!

Deze training heb ik gemaakt voor mijn vriendin Marjolein, een vrij fitte meid, die veel aan hardlopen doet.

Ze vraagt mijn hulp, omdat ze wat meer spiermassa wil opbouwen, maar tegelijkertijd haar conditie op peil wilt houden.

Nou, deze training is dan perfect!

Warming up: 5 minuten op jouw favoriete cardio machine

Combo A (doe 3 keer!)
– Plank hoog & laag: 10x eerst met links, 10x eerst met rechts (Ga van een hoge, in een lage plank staan,
en steeds weer terug)
– Double crunch op een bankje (15x) (breng je knieen naar je borst,en strek jezelf dan uit

Combo B (doe 3 keer!)
– Goodmornings: 15x
– Roei apparaat: 15x

Combo C (doe 3 keer!)
– Cross lunge op een bankje met dumbells: 10x links, 10 rechts (Ga op het bankje staan. Breng een been kruislings naar achteren totdat het de grond raakt. Kom weer omhoog)
– Sumo squats met dumbbells: 15x

Combo D (doe 3x!)
– Overhead triceps extension: 10x links, 10x rechts
– Afwisselend side raise & front raise: 15x

Combo E (doe 3x!)
– Hammer curls: 15xiroos2
– Bulgaarse lunges met dumbbelss: 10x links, 10x rechts

Een aantal goede tips:
– Focus op de techniek. Als je twijfelt, vraag om advies!
– Pak lekker zware gewichten, vooral bij de been- en rugoefeningen. Het is de bedoeling dat het zwaar is!
– Neem een korte adempauze, nadat je een combo 3x hebt gedaan. Maar neem niet teveel rust tussen alle kleine setjes! Dan ben je binnen 1 uur klaar.
– Drink water!
– Heb je gezondheidsproblemen? Overleg dan eerst met je arts of fysiotherapeut voordat je nieuwe oefeningen probeert.

Succes!

Vergeet niet om een sweaty selfie te maken en te hashtaggen met #fitdutchies !

x
Roos

 

 

About The Author

Roos Kranenburg

Ik ben vorig jaar 12 kilo afgevallen door te trainen met zware gewichten en gezond te eten. En ik vind het heerlijk! Nu werk ik aan een nog fitter, sterker lijf. Ik ben er al-tijd voor in om iets nieuws te proberen!

4 Responses

  1. Marije

    Hoi! Ik heb een paar vragen over krachttraining in de sportschool en hoe ik daarmee moet beginnen. Zou jij me daar over kunnen vertellen? Alvast bedankt! 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.