Vandaag delen wij het eetdagboek van een Instagrammer die jullie waarschijnlijk wel kenenn; Faye Bóné aka @foodsyou!

Ik tel geen calorieën en check m’n voeding niet in bepaalde apps. Ik eet naar mijn lichaam en probeer de juiste balans te vinden tussen lekker en gezond. Zo heb ik chips nu en dan nodig evenals beweging en de nodige vitaminen. Heus droom ik van J.Lo billen en de abs van Doutzen, maar ik wil mijn eigen lichaam lief hebben in plaats van adoreren wat een ander heeft. Want waarom zijn als een ander als je van jezelf al uniek bent?

Maandag

De kids hebben vakantie dus we doen het rustig aan. Ik ontbijt met 2 spelt crackers met kipfilet, 2 gekookte eitjes en een groot glas warm water. Terwijl de meiden spelletjes aan het spelen zijn ga ik snel door de boven verdieping heen (cardio work out op zich). Bedden verschonen, schoonmaken, stofzuigen en de hele riedel. Tussendoor eet ik een mandarijntje en een paar glazen warm water. Ik zet de kids onder de douche want we gaan zometeen naar de kapper.

Eenmaal thuis gekomen van de kapper, bezoekje aan de bloemist en even wat opgehaald te hebben bij opa en oma (allen op de fiets met tegenwind en kind achter op is cardio nummer 2 lijkt me zo) heb ik de meiden beloofd om pannenkoeken te eten. Jawel, de gezonde variant. (1 banaan – 3 eieren waarvan 1 met eigeel – 2 tl kaneel – 4el fijne havermoutvlokken en een theelepeltje pure cacao poeder). Voor mijzelf zonder cacao maar mét Griekse yoghurt, amandelen, kokos en een beetje honing. Daarnaast de tijd genomen om een kop groene thee voor mijzelf te maken.

Ik pak eventjes m’n laptop er bij om wat dingen voor Foodsyou te doen. Sla m’n tussendoortje over want zit nog best vol van de lunch. Wel weer een aantal glazen warm water. Tijdens het avondeten heb ik nog steeds weinig trek, maar moet toch wat eten. Ik heb courgette met ui en champignons gebakken met wat knoflook en vervolgens wat spekjes bijgevoegd. Wat rauwe spinazie en mozarella bolletjes er bij en het zit me gebakken.

Wanneer ik de kleertjes heb klaar gelegd voor de meisjes, en ze naar bed heb gebracht is het tijd om een echte workout te doen. 45 min Abs/Cardio training. Van jumping jacks tot aan leg raises en Russian twist, ze passeren allemaal de revue. Het zit er op voor vandaag. Nu nog even m’n eten klaar maken voor morgen en we zijn weer klaar voor een nieuwe dag!

Dinsdag

Normaliter begin ik laat met werken, maar vanwege de vakantie is mijn man thuis met de meisjes en begin ik vroeger (zodat ik ook weer vroeger thuis ben). Ik ga altijd met een lege maag de deur uit als ik naar mijn werk ga en eet dan pas op kantoor (rond 8 uur). Ik start met een grote mok groene thee en de welbekende bananen/havermout/ei/kaneel pannenkoekjes. Heb er deze keer ook wat kokosrasp bij gedaan. Tussendoor eet ik 2 rijstwafels met kipfilet. Op het werk merk ik dat ik uitkijk naar de maaltijden en drink ik dubbel zo veel als thuis..

Finally lunch! Zilvervliesrijst met kabeljauw en doperwten. Ik loop met m’n bordje naar de kantine zodat het even de oven in kan (geen magnetron want dan zijn in 1 klap alle voedingswaarden er uit). Ik eet ook vaak m’n maaltjes koud, maar vis is warm toch wel effe wat lekkerder. Laatste maaltje op het werk is een mandarijn en wat amandelen en het is alweer tijd om naar huis te gaan. De hele dag door drink ik groene thee/Venkel thee en warm water.

Thuis aangekomen doe ik eerst een groene thee. Vervolgens maak ik het avond eten. Voor m’n man en de meisjes staan er volkoren wraps met gehakt, mais, Kidneybonen en tomaat op het menu. Ik maak voor mijzelf zoete aardappel met gehakt, Kidneybonen, mais, tomaat en een dotje creme fresh. Vanavond staat er een Total body work out op de planning. Ook weer 45 min een combi van cardio en krachttraining. Ik eet hierna nog een half mandarijntje (de rest heeft m’n man gepikt).

 

Woensdag 

Vrije dag, althans.. Ik hoef niet naar m’n werk. De meisjes zijn al weer up and running want de oudste heeft een vriendinnetje te logeren, dolle pret natuurlijk. Ik maak voor de meiden de welbekende pannenkoekjes met wat cacao poeder en stukjes appel er bij. Voor mijzelf ook de pannenkoekjes (zonder cacao) en gebakken appel met kaneel en wat honing. Net een appelgebakje! Daarnaast drink ik een groot glas met groene thee.

Vandaag niet veel spannends op de planning. Er staat een berg strijkgoed op me te wachten, de stofzuiger wilt ook even in beweging komen, je kent het wel! Tussendoor eet ik twee rijstwafels met kipfilet en een glas warm water. Verder verloopt de dag rustig en is het echt een fijn rommel dagje in huis. Als lunch neem ik een bak met Griekse yoghurt gevuld met spelt muesli, walnoten, amandelen, pompoen en zonnebloem- pitten, goji bessen, kokosrasp en wat honing. Vult enorm moet ik je zeggen. Oke nu moet ik toch echt gaan strijken.. Omdat ik er een godsgruwelijke hekel aan heb ligt er een hele berg. Ik ben welgeteld 1,5 uur bezig, je kunt dus wel zeggen dat ik de armen best in beweging heb gebracht. Ondertussen drink ik een paar grote glazen warm water. Geen tussendoortje, heb geen trek.

Als avond eten maak ik een combinatie van broccoli, verse blad spinazie en kip. De kip bak ik in knoflook, sambal badjak en wat ketjap. Vanavond zijn de billen en benen aan de beurt. Combinatie van cardio (touwtje springen, jumping jacks, hakken-billen) en krachttraining (leg raises, hip thrust, sumo squats etc). Na deze training neem ik een glas water en een groene thee om vervolgens m’n eten te maken voor morgen.

Donderdag

Oké de nacht en morgen liepen niet zoals gepland. De wc was m’n vriend en heb haast geen oog dicht gedaan. Waar zijn de pijnstillers als je ze nodig hebt?! Ik kleed de meiden snel aan, geef ze wat eten en we’re good to go. M’n schoonvader haalt ons vandaag op, om de meiden bij oma af te zetten en mij op m’n werk. Het gehaast van de fiets en bus halen was vandaag dus niet aan de orde thank god! Gelukkig had m’n schoonvader Ibro’s voor me meegenomen zodat ik die er heel gauw in kon stoppen. (Ja ik weet, slecht! Maar heb geen zin om me ziek te melden, dus gaan!).

Ik had gisteren eigenlijk overnight banana oats voor mijzelf gemaakt, maar bij het zien alleen al ga ik bijna over m’n nek. Daar voor in de plaats neem ik een zoet kwarkje met wat verse meloen. Van dat zoete knap ik aardig op. Ik heb dit vaker. Ben er achter gekomen dat wanneer ik weer begin met m’n pillen strip (anti conceptie) dat m’n lichaam weer even moet acclimatiseren, wat zich uit in misselijkheid en spugen als gevolg. Ik eet als tussendoortje 2 volkoren crackers met kipfilet en voel me steeds wat beter worden.

Voor lunch staat er een wrap met kipfilet, rucola en tomaat op me te wachten. Gaat er prima in! Net zoals alle mokken groente thee verspreid over de dag. Een uurtje na de lunch komt m’n collega aan met een mars, maar bedank vriendelijk. Vervolgens geeft hij een mandarijn, waar ik wel ja tegen zeg. Rond 4 uur neem ik wat ongezouten amandelen als tussendoortje. De weg terug naar huis staat er file en ik snoep 3 zoute dropjes (bad habbit).

Elke donderdag eten we bij m’n schoonouders. Heel lief dat ze zijn houden ze altijd rekening er mee dat ik niet alles eet. Ik eet 2 stukjes vis en wat augurken. M’n eetlust is namelijk nog niet helemaal terug en laat de salade staan voor wat het is. M’n kleine meid slaapt elke donderdag bij opa en oma zodat ik vrijdags vroeg kan beginnen op kantoor (en dus vroeg het weekend in kan luiden met m’n gezinnetje!). Eenmaal thuis in een leeg huis, m’n man voetbalt en is dus naar trainen, doe ik nog een workout van (again) +/- 45 min en pak ik de Abs en armen aan. Door de avond heen drink ik een paar koppen groene thee.

Vrijdag

Veel beter geslapen gelukkig! Gisteren avond was ik lichtelijk uitgeblust en heb ik niet de tijd genomen om m’n eten voor te bereiden en dus verzin ik iets snels om mee te nemen. Ik pak 2 volkoren crackers en kook 2 eitjes zodat ik dat als ontbijt kan eten. 2 mokken groene thee er bij en mijn ochtendje is weer goed begonnen.

Ondanks dat ik aan het werk ben op kantoor dien ik ook nog wat dingetjes te doen voor Foodsyou. Er zijn een aantal mensen die aan de slag willen met een voedingsschema. Ik vind het mooi dat ik mensen mag helpen een nieuwe weg in te slaan, en dit allen op een gezonde, leuke en verantwoorde manier. Enfin, paar mokken groene thee verder en ik heb nog geen trek in een tussendoortje.. M’n eetlust is nog steeds niet wat het moet zijn, en voel er niet zo veel voor om tegen wil en dank te gaan eten.

Met de lunch neem ik de ‘cup of happiness’! Een mix van boeren yoghurt en bosbessen kwark met daarin verse meloen en sinaasappel. Ik gooi er nog wat amandelen, gojibessen , pistache en pompoenpitten bij en ik ben een gelukkig mens! Ik weet dat het veel fruitsuikers bevat, maar als mijn lichaam ergens om vraagt (zoetig en fris-heid) geef ik mezelf over op deze manier, liever dit dan dat ik een reep chocolade naar binnen werk.

Oke, over tot de orde van de dag; aftellen totdat het weekend is! Geen tussendoortje vandaag, had nog wel een appeltje mee en 2 rijstwafels met pindakaas, maar geen trek (beetje slechte dag dit). Op weg naar huis (uiteraard) weer dikke file, bah bah. Deze keer geen dropjes, ook geen trek in. Zin om lekker met m’n vent en kleine meid op de bank te ploffen en the voice te kijken. Althans, was de planning, maar we zijn nogal van het spontane en voor we het wisten stonden onze vriendjes met kids voor de deur om gezamenlijk te eten. Nou ja eten, snacken! Slecht, heel slecht. Ik neem een kipcorn en een kroketje, daar laat ik het verder bij voor vandaag. Verder drink ik wel weer veel groene thee. Geen work out vanavond. Niet echt een dagje voor in de boeken, maar hey! Die horen er ook bij.

 

Zaterdag

Ik start met een glas warm water en een appel. Het weer ziet er goed uit dus ik besluit om vandaag te gaan lopen ipv morgen. Morgen zal er namelijk niet veel van komen aangezien ik vanavond een dansje ga doen. Ik voel dat m’n lichaam wat vermoeid is maar ik haal de 5km toch maar mooi en met een betere tijd dan vorige week. Het weekend kan nu écht beginnen.

Ik eet m’n havermout pannenkoekjes wat later dan geplant dus het is min of meer een brunch. Samen met m’n kleine meid eten we in de voortuin in het zonnetje, heerlijk! Tussendoor een mandarijntje. Als m’n man thuis is brengt hij ons meisje naar opa en oma en stromen onze vrienden binnen. We gaan eerst met z’n allen wat eten, spelletjes doen om vervolgens naar een feestje te gaan. Ik maak een simpele vlinder pasta met mascapone, tomaten, kaas en champignons. Vriendinnetje heeft Turks brood met smeerseltjes meegenomen en dus is het goed vullende maaltje compleet! Gedurende dag drink ik zoals gewoonlijk veel groene thee en warm water. Onderweg naar het feestje eet ik nog een banaantje. Om half 7 lig ik in m’n bed, kapot! Ik word serieus oud..

 

Zondag

Om half 12 wordt het hele huis wakker. Iedereen bleef slapen bij ons dus drukte alom in de ochtend. Moest nog haasten ook want het busje wat we hadden gehuurd gisteren moest weer teruggebracht worden. Thuis aangekomen, de boel aan kant maken en weer door om m’n kleine meid op te halen en vervolgens neer te crashen op de bank.

Okay, dat slaaptekort hakt er in en misschien ook wel het feit dat ik nog niks heb gegeten en het is inmiddels al 4 uur. M’n maag schreeuwt om vies eten, so Mc Chicken en Mc kroket it is! De bank schuiven we naar voren, zetten een filmpje op, Pan, en we chillen hem fijn op de bank. Om 7 uur gaat de kleine meid naar bed en mama ook! Niet bepaald een motiverend dagje, maar hey, we only live once.

 

 

TIP!
Meer info? Klik hier

banner fitchef

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published.