Eetdagboek van Christina

Yes daar issie weer; een nieuw eetdagboekje en deze keer van onze lieve Christina! Ze studeert Toegepaste Psychologie en is daar druk mee bezig. Daarnaast heeft ze sinds kort ook nog eens een eigen website! Nemen jullie allemaal even een kijkje op haar blog?

christina janssen

Hier nog even wat korte informatie over het voedingspatroon van Christina:

“Over het algemeen probeer ik dagelijks rond de 1600 calorieën te consumeren. Op dagen dat ik veel of intensief beweeg probeer ik hier ook mijn calorie inname op af te stellen. Ik volg op het moment geen bepaald dieet. ‘Vroeger’ volgde ik wel een voedingsschema maar geef er nu zelf meer invulling aan. Dit houd ik bij met

My Fitness Pal die weer in verbinding staat met runkeeper. Wat ik voor nu erg belangrijk vind is dat ik gevarieerd eet en niet ‘meer’ eet dan dat ik nodig heb. Ik ben niet meer zo streng voor mezelf en geniet ook af en toe lekker!”

 

Maandag

Op maandag sta ik altijd erg vroeg op aangezien mijn lessen al om half negen in Eindhoven starten. Dat betekent zo lang mogelijk snoozen en natuurlijk haasten om bij de trein te komen. Op zo’n moment eet ik even een banaan en ontbijt ik pas ‘echt’ in de trein. Dit keer was dit halfvolle yoghurt met geroosterde noten en zaden. Als lunch op school at ik rijstwafels met kipfilet en komkommer. Wat later op de middag at ik nog twee mandarijnen. Toen ik thuis kwam, snel even de sportschool in en een klein uurtje armen en schouders getraind. Ten slotte gingen wij maandag nog uiteten. Ik at een salade met gegrilde kip en deelde een brownie dessert. Zo lekker!

 

Dinsdag

Ook dinsdag is voor mij een schooldag, alleen begint deze gelukkig ietsje later dan maandag. Als ontbijt at ik een beschuit met speculoos en dronk ik zoals elke morgen koffie. Als lunch at ik rijstwafels met een salade met avocado, kipreepjes en tomaat die ik ‘s morgens had klaargemaakt. Als tussendoortje had ik dinsdag een breaker high proteïn met vanille smaak (#verslaafd). Ook at ik deze dag nog een banaan in de trein, op weg terug naar huis. Als avondeten roosterde ik pompoen en at hierbij gebakken zalm. Voor het slapen gaan at ik nog een beetje magere kwark.

 

Woensdag

Op woensdag bestond mijn ontbijt uit havermout met gedroogde abrikozen, geschaafde amandelen, en van dat proteïn piepschuim van body en fit. Even hierna ging ik hardlopen en rende voor het eerst tien kilometer. Mega honger erna natuurlijk…. Ik maakte een spiegelei van twee eieren en één eiwit met een pistolet. Bij het spiegelei deed ik selderij, tomaatjes, geraspte cheddar en peterselie. Om twee uur ‘s middags at ik champignon cup a soup met wat cherrytomaatjes als tussendoortje. ‘S avonds was het tijd voor het echte werk.. Ik maakte een pittige gnocchi ovenschotel met verse spinazie, mozzarella, tomaten, chorizo en courgette. Best heftig en heuuul machtig. Net zoals dinsdag at ik nog wat magere kwark voor het slapen gaan.

image3

image4

image5

Donderdag

Als ontbijt at ik zoals wel vaker Alpro yoghurt met Eat Natural geroosterde noten en zaden. Ook eet ik hierbij dan wat aardbeien, frambozen en blauwe bessen. Op donderdag ging ik weer naar Eindhoven, dit keer reisde ik mee met de auto. Onder het fileflirten door aten we een appel en dronken we koffie. Alweer. Als lunch at ik op school een salade met zalm, ui en tomaten. Ook at ik hierbij twee rijstwafels. Rond drie uur ‘s middags had ik alweer trek en dronk/at ik in de trein weer een breaker. Dit keer high proteïn met banaan en blauwe bessen. ‘S avonds at ik samen met mijn ouders en broer een ovenschotel met vis en aardappelpuree.

 

image2

Vrijdag

Op vrijdag had ik als ontbijt havermout met banaan. Ik kook mijn havermout trouwens altijd in ongezoete amandelmelk. Voorheen deed ik dit ook wel eens met water maar dit ging na een tijdje vervelen en had natuurlijk veel minder smaak. Even na het ontbijt ging ik hardlopen en overtrof zelfs mijn vorige doel. Dit keer rende ik 11,5 kilometer en had natuurlijk nog meer honger erna. Ik at een bruine bol met kipfilet, avocado en rucola en dronk wat verse jus d’orange. Rond twee uur ‘s middags at ik tomatensoep en ging ik aan de slag met mijn zelfgemaakte granola bars voor zaterdag. In de namiddag at ik een kleine salade met wat gerookte zalm en tomaat. Als avondeten aten we biefstuk met boontjes en gekookte aardappelen.

image1

Zaterdag

Als ontbijt at ik weer soja yoghurt met vers fruit en eat natural noten en zaden. Zaterdag is mijn vaste werkdag, en is het daar tevens ook meestal mac donalds of bufkes dag.. Vroeger deed ik hier wel eens aan mee maar de laatste jaren probeer ik altijd zelf lunch mee te nemen. Dit keer nam ik een salade met kip, tomaat, avocado en noten mee en at ik later een zelfgemaakte granola bar mee als tussendoortje. Ook at ik ‘s middags nog een banaan. ‘s Avonds lekker gaan eten bij Happy Italy in Kerkrade. Ik at fussili met basilicum pesto en pijnboompitjes.

 

Zondag

Op zondag at ik havermout met blauwe bessen en aardbeien. Hierna was het weer tijd voor Basic Fit en sportte ik ongeveer anderhalf uur. Na het sporten at ik een banaan. Rond half twee ‘s middags was het weer tijd voor lunch en at ik een salade met geitenkaas, rode biet en ui. Als avondeten maakte ik quinoa sushi met zalm en avocado.

 

Hoe gezond eet Christina?

Wat een ontzettend leuk en gezond eetdagboek! Ik vind het fijn om te lezen dat Christina niet te streng is voor zichzelf en dus een lekker toetje kan nemen (die ze daarentegen heel netjes deelt) als ze uit eten gaat. Ook vind ik het goed dat ze aangeeft het belangrijk te vinden om voornamelijk gevarieerd te eten en dat doet ze zeker! Ik zie genoeg fruit en groente voorbij komen en doordat ze naar school gaat en van tevoren haar maaltijden klaarmaakt kan ze gezonde keuzes maken en is ze niet gedwongen om op school iets ongezonds te moeten kopen.

Het enige waarvan ik mij afvraag of het echt een gezonde keuze is, is de Breaker die ze neemt. Wat voor ingrediënten zitten hier allemaal in en welke ‘gesynthetiseerde’ voedingsstoffen worden eraan toegevoegd? Het is natuurlijk niet erg om af en toe iets te eten of te drinken wat bewerkt is, maar het is beter om te kiezen voor pure en onbewerkte producten.

Verder zie ik dat Christina nauwelijks doen dus dat is ontzettend goed. Ze sport veel, wat betekent dat ze haar tekorten wel goed aan moet vullen. Hier kan ze extra op letten door voldoende te drinken voor, tijdens én na het sporten en door voldoende koolhydraten in te nemen. Eiwitten en vetten zijn natuurlijk ook een belangrijke bron (aan energie). Verder ziet Christina’s eetdagboek er keurig uit en heb ik verder geen op- of aanmerkingen! 

 

 

5 ebooks & 155 recepten voor maar €27!

Check hier de preview!

ebook proteïnerijke recepten

 

About The Author

Tirza Winters

Diëtist en voedingsdeskundige, een echte foodie met veel passie om anderen ervan te overtuigen dat een gezonde leefstijl leuk, lekker en gemakkelijk is!

Leave a Reply

Your email address will not be published.