Vandaag weer een nieuw eetdagboek, dit keer van Jill! Zoals jullie van ons gewend zijn geeft Tirza weer advies!

Maandag

De maandagochtend start ik met courgette pannenkoeken. Deze zijn gemaakt van 100 gram geraspte courgette, twee eieren en 50 gram ultra fine oats. Verder eet ik er een kiwi bij, wat blauwe bessen, een perzik en wat honing. Ik ontbijt rond 10:00 aangezien ik vandaag nog een vrije dag heb. Na het boodschappen doen is het alweer tijd om te lunchen. Ik maak een salade met romaine sla, Griekse witte kool, maïs, paprika, kip en een klein beetje honing mosterd dressing en een cracker met Slankie sambal. Als tussendoortje eet ik 200 gram magere kwark met druiven en een klein stukje pure chocolade 86%. Mijn avondeten bestaat uit broccoli met een magere rundburger.

Ik eet expres wat minder aangezien ik al met een uurtje de sportschool in ga. Voordat ik de auto in stap naar de sportschool eet ik nog vlug een rijstwafel met jam. Na het sporten rond half 9 eet ik nog 250 gram kwark en een banaan. Ik drink op deze dag alleen water.

Eetdagoek Jill 2

 

Dinsdag

Vandaag sta ik een stukje eerder op en begin ik mijn dag met een bakje havermout. Ik maak deze met 40 gram havermout, 30 gram eiwitpoeder naturel, een banaan, kaneel en water en zet dit op het vuur. Als het klaar is schep ik er nog een beetje pindakaas doorheen. Ik eet dit rond 8:00. Voordat ik op de fiets stap naar het busstation eet ik wat snoeptomaatjes rond kwart over tien. Om 12 uur heb ik best wel erge trek en is het tijd voor mijn lunch. Deze heb ik vanochtend netjes gemaakt voordat ik naar school ging. Mijn lunch bestaat uit spelt couscous met courgette, paprika, erwten en gerookte kip met daaroverheen een klein scheutje olijfolie en wat peper. Om 3 uur is het tijd voor een tussendoortje. Ik eet een handje cashewnoten en een stuk paprika. Om kwart voor 6 is het tijd voor het avondeten. Ik maak zoete aardappel met broccoli en tonijn op olijfolie. Rond 8 uur eet ik mijn avond snack en dit is vandaag een bakje magere kwark met een kiwi. Ik drink de gehele dag water.

Woensdag

Vandaag ben ik de dag begonnen met een banaan en dook direct daarna de sportschool in. Na het sporten at ik een bak magere kwark met een appel en honing. In de middag ging ik gezellig lunchen met twee vriendinnetjes aangezien ons college pas om 15:00 begon. Ik bestelde een broodje met mozzarella, tomaat en pesto. Als tussendoortje at ik wat witte druiven. Mijn avondeten bestond uit kip met zilverlviesrijst, groenten en een kerriesausje. In de avond had ik helemaal geen trek dus sloeg mijn avondsnack over. Ik dronk vandaag water, crystal clear en een muntthee met honing.

Donderdag

Als ontbijt nam ik rond half 9 een papje van GroedNL. Hier komt nog een artikel met win-actie over op de website. Mijn tussendoortje was wat witte druiven en een handje cashewnoten. Op school at ik bulgur met broccoli, kip en chilisaus. Ook dit heb ik voor school netjes klaargemaakt om zo zeker te zijn van een gezonde lunch. Rond 3 uur at ik een rode paprika en een zakje snack & jacks. Als avondeten at ik kip met een mix van courgette, wortel, broccoli en paprika en daarna was het weer tijd om te sporten. Na het sporten at ik een magere kwark met wat muesli, banaan en honing en daarna had ik een afscheidsborrel met vriendinnetjes. Ik dronk alleen wat en at er verder niks bij. Ik dronk vandaag groene thee, water en spa rood.

Vrijdag

Mijn ontbijt is vandaag 30 gram havermout met 20 gram eiwitpoeder, kaneel en een banaan klaargemaakt in water. Ik schep er ietsje pindakaas doorheen en ik eet dit om kwart over 9. Mijn lunch eet ik vandaag weer op school. Ik maakte een mix van komkommer, rode paprika, groene paprika, mais en linzen en deed er een blikje tonijn doorheen. Ik at dit om 12:00 uur.  Als tussendoortje nam ik twee rijstwafels en twee kiwi’s. Om 7 uur was het  tijd om uiteten te gaan met mijn collegaatjes. Als voorafje nam ik rundercarpaccio en voor het hoofdgerecht koos ik voor fajita’s met kip en als toetje ijs met chocoladesaus. Ik dronk vandaag groene thee en water.

Eetdagboek Jill 3

Zaterdag

Bij mijn ontbijt om half 9 nam ik magere kwark met kiwi en honing en ging daarna richting mijn werk. Voor lunch at ik twee meergranen bolletjes met kipfilet en twee gekookte eitjes om 12:00. Als tussendoortje koos ik voor een banaan. Mijn avondeten bestond uit quinoa met gerookte kip, kidneybonen, tuinerwtjes, mais, feta en tomaatjes. ’s Avonds had ik een feestje en naam daar een paar happen van een broodje shoarma waarvan de andere helft vervolgens naar mijn vriend ging. Ik dronk vandaag water en twee glazen Fanta.

 

Zondag

Ik sliep heerlijk uit tot half elf en maakte een ontbijtje van 30 gram havermout, 20 gram eiwitpoeder, kaneel en een banaan en at dit rond 11:00 en ging daarna de sportschool in. Na het sporten zat ik nog redelijk vol van de havermout dus stelde ik mijn lunch even uit. Om half 3 begon ik toch wel honger te krijgen. Ik verplaatste van mijn bed naar de keukentafel en at twee rijstwafels met kaas en mosterd en wat gegrilde courgette. Om 4 uur at ik wat snoeptomaatjes en ging daarna richting mijn vriend. Mijn avondeten bestond uit zoete aardappel met gegrilde paprika en een kipburger. In de avond at ik een handje studentenhaver.

 

Hoe gezond eet Jill?

Wauw wat eet Jill netjes en gezond! En wat een leuk idee om pannenkoekjes van courgette te maken, lijkt me heerlijk. Zo te lezen krijgt Jill in ieder gevoel voldoende groente en fruit binnen wat natuurlijk belangrijk is voor diverse vitaminen en mineralen. Ook bevatten ze vezels wat van belang is voor een goede stoelgang! Daarnaast eet ze verder ook nog eens erg gevarieerd en consumeert ze verschillende graansoorten zoals spelt couscous, zilvervliesrijst, bulgur en quinoa. Goede keuzes! Ook slaat Jill geen maaltijden over en zorgt ze dat ze voldoende drinkt op een dag.

Ook is het fijn om te lezen dat wanneer ze lekker uiteten gaat Jill gewoon kiest voor een voor- en nagerecht en na het feestje een broodje shoarma neemt. Het is dan ook helemaal niet erg om in het weekend of op een verjaardag wat minder streng te zijn voor jezelf! Ik heb verder weinig tips voor Jill en zou dan ook adviseren om lekker door te blijven gaan met variëren in keuzes qua groenten, fruit, graansoorten, eiwitbronnen en vetten! Het enige wat ik me afvraag is waar ze haar eten in bereidt en of ze voldoende essentiële vetten binnenkrijgt. Dit kan ze eventueel aanvullen met olijfolie, avocado, ongezouten noten en eieren (op zich eet ze die eigenlijk wel) en vette vis.

 

 

About The Author

Tirza Winters

Diëtist en voedingsdeskundige, een echte foodie met veel passie om anderen ervan te overtuigen dat een gezonde leefstijl leuk, lekker en gemakkelijk is!

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.