Van kleins af aan ben ik altijd te zwaar geweest. Op school voelde ik me onzeker en werd ik gepest. Dus besloot ik toen ik 10 jaar was meer water te drinken en droog brood te eten. Het hielp ik viel kleine beetjes af, maar ik was nog steeds een van de molligere meisjes uit de klas…

transformatie roos

Ik heb altijd veel aan sport gedaan waaronder tennis, korfbal, streetdance, basketbal. Aan mijn beweging lag het dus zeker niet! Toen ik 15 jaar was besloot ik fanatiek te gaan hardlopen. Daarnaast schreef ik alles wat ik at op. Toen nog geen idee hebbende wat goed voor me was en wat niet, maar het werkte super goed! Ik viel bijna 10 kilo af en woog voor het eerst in mijn leven weer 64 kg! Ik was door het dolle heen!

Toen het hardlopen me begon te vervelen ben ik gaan boksen en fitnessen. Op het begin was ik een echte cardiobunny. Ik wilde zoveel mogelijk calorieën verbranden. Het langst dat ik ooit op een crosstrainer heb gestaan is 3 uur. 3 uur?!?! Ja serieus, nu denk ik ook wat bezielde me toen, maar toen dacht ik dat het goed was.

Later kwam ik meer in contact met jongens die aan krachttraining deden en zo besloot ik daaraan te beginnen. Ik vond het super leuk en merkte al snel dat ik sterker werd. Op dat moment at ik zo min mogelijk en was er van overtuigd dat dit goed was! Gasten die al langer fitneste zeiden dat ik meer moest eten, maar ik dacht toen dat ze achterlijk waren. Als ik meer zou eten, zou ik toch juist alleen maar aankomen?!

 

Tot ik in 2014 via Instagram in aanraking kwam met “If it fits your macros (check deze blog)”. Ik zag allemaal meiden die in top shape waren en wel oreo koekjes aten, dat wilde ik ook! Ik besloot me erin te verdiepen. De eerste twee maanden viel ik veel af en het voelde niet als een dieet. Eindelijk had ik iets gevonden wat fantastisch was! In die tijd besloot ik ook dat ik een cursus wilde volgen tot Personal Trainer. Ik wilde mensen helpen met het behalen van hun doelen, weer lekker in hun vel laten voelen en leren van zichzelf te laten houden.

 

Ken jij dit boek al? Check hier meer informatie!

 

Toch kwam ik na de kerstdagen en alle vakanties weer aan. Ik was die macro’s (koolhydraten, eiwitten en vetten) tellen zo zat! Ik at alles en ging veel stappen. Ik trainde nog steeds 5-6x per week, maar kwam alsnog aan. Ik voelde me niet lekker in mijn vel en was zeker niet van plan op te geven, dus ik besloot een cursus Voeding en Hormonen te volgen. Super interessant! Dit had ik nodig!

roos cardio vs weights

Eindelijk weer motivatie en een andere insteek om door te gaan! Sinds 4 weken eet ik voornamelijk alleen langzame koolhydraten, onverzadigde vetten en eiwitten. Ik tel geen macro’s en calorieën meer en voel me fantastisch! Daarnaast ben ik in mijn beste shape ever en denk ik dat ik voor het eerst in m’n leven met plezier in m’n bikini op het strand loop van de zomer.

roos transformatie na

Met mijn verhaal wil ik jullie inspireren om nooit op te geven! Ik wil jullie helpen met het behalen van jullie doelen en je weer te laten geloven en houden van jezelf. Niet door je te vergelijken met anderen, maar door een beste versie van jezelf te creëren! Zie in dat alles mogelijk is zolang je maar in jezelf gelooft! Als ik het kan, waarom zou jij het dan niet kunnen?

Roos volgen op Instagram? Klik hier!

 

25% KORTING OP ONZE KLEDING?
Gebruik XMAS25 hier!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published.