We zijn weer van start! De scholen zijn begonnen en dat brengt de nodige foodstress met zich mee. Was je deze zomer nog zo goed bezig met je sapjes en salades, dan merk je toch dat dit gaat tegen vallen wanneer je weer in het oude vertrouwde schoolritme moet komen. Je hebt ineens veel minder tijd voor je dagelijkse workout en alle blenderrituelen. Hoe pakken we dit aan?

Als je deze lente alleen voor een gezonde lifestyle hebt gekozen omdat je in bikini wilde flaneren op vakantie, kun je deze blog misschien beter skippen. Wij zullen je hier namelijk uitleggen hoe je het beste in je gezonde ritme kunt blijven.

– Alles valt en staat met een goede voorbereiding! Misschien ken je het fenomeen foodpreppen al. Maak de avond voor een lange schooldag bakjes met eten klaar die je de volgende dag makkelijk mee kunt nemen naar school. Denk hierbij aan gesneden fruit en groentes, salades en andere lekkere gezonde tussendoortjes.
– Zorg voor een goede fles water in je tas. Genoeg drinken is belangrijk, en regelmatig drinken kan snackaanvallen voorkomen. Zet het flesje water op je schooltafel zodat je kunt blijven drinken tijdens de les of college.
– Houd de tijd in de gaten. Als je je verveelt op school heb je al snel de neiging om al je eten op te eten voordat de eerste les is geëindigd. Maak daarom de afspraak met jezelf om elke twee uur te eten, dus: ontbijt, snack, lunch, snack.
– Meer trek dan je had gedacht? Ga opzoek naar gezonde snacks in de kantine. Misschien verkopen ze fruit, soep of andere kleine gezonde maaltijden. Grijp liever niet naar de koeken, tosti’s en witte broodjes!
– Ontbijt! Dit zorgt voor een goede start van de dag, en houdt je wakker tijdens de eerste les.
– Ken je de mega (vr)eetaanval op het moment dat je weer thuis bent? Je bent niet de enige. Het is moeilijk te voorkomen, maar houd je discipline en bedenk voor jezelf een ultiem ‘genietmomentje’ waar je jezelf mee kunt belonen na een lange schooldag. Wat dacht je van met je voetjes languit op de bank onder het genot van een kop verse muntthee en een stukje pure chocolade? Klinkt goed toch?

Mocht je het echt niet overleven, je kunt je vragen altijd mailen naar: esmee@fitdutchies.nl

About The Author

Esmee Trouw
Blogger

Fitness en gymnastics junkie, food lover, running en yoga newbie.

Leave a Reply

Your email address will not be published.