Wil je op een snelle manier een paar pondjes verliezen?
Zoek je een effectieve en slimme manier om fit te worden? High Intensity Circuit Training is jouw antwoord!

Ik heb deze FitDutchies Workout speciaal ontworpen om je binnen 30 minuten een flinke hartslagstijging te geven, maar ook alle grote spiergroepen te trainen. Je hebt geen gewichten of andere dingen nodig.

Start met een warming-up van 5 minuten (joggen of touwtje springen) en draai je armen een minuutje in grote cirkels rond.

Deze training bestaat uit 3 rondes van 9 bewegingen. Elke beweging doe je precies 1 minuut. Na 1 minuut ga je direct door met de volgende move. Na de 9 bewegingen heb je 1 minuut rust om adem te halen 😉  Daarna herhaal je het circuit nog twee keer!

Te zwaar? Geeft niet! Het is een hele pittige uitdaging. Pauzeer tussendoor kort als dat nodig is.

Let op: Heb je lichamelijke bezwaren? Neem contact op met je arts of fysiotherapeut voordat je je sportactiviteiten aanpast.

Let’s go!

Ik heb de training op video voor je opgenomen:

1. Plank met kikkerstappen
2. Afwisselend benen heffen
3. Back lunges met armen omhoog
4. Push ups (start op je tenen, ga door op je knieen als dat nodig is)
5. Squat jumps
6. Omgekeerd kruipen
7. Hip lifts op 1 been (wissel van been na 10 herhalingen)
8. Touwtje springen (of doe alsof)
9. Plank en twist
10. Rust voor 1 minuut
Lekker bezig!
Succes,
x
Roos

About The Author

Roos Kranenburg

Ik ben vorig jaar 12 kilo afgevallen door te trainen met zware gewichten en gezond te eten. En ik vind het heerlijk! Nu werk ik aan een nog fitter, sterker lijf. Ik ben er al-tijd voor in om iets nieuws te proberen!

6 Responses

  1. momollymo

    Dank je wel voor het videootje. Heb er een aantal oefeningen uit gehaald om aan mijn eigen schema toe te voegen. Zo kan ik wat afwisselen qua oefeningen.

    Reply
    • iroosfitness

      Hi! Wat leuk om t horen! Afwisseling maakt het leuker, maar ook prikkel je je spieren weer op een andere manier (dus meer resultaat). Succes 😀

      Reply
  2. Carooo

    Wat een leuke video, ben nu zelf ook begonnen met finess, ik ben niet dik maar wil wel strakker en sterker worden, wie weet wel een sixpack op mn 40e, 🙂
    Ik ga je volgen, erg motiverend.

    Reply
    • Roos Kranenburg
      Roos Kranenburg

      Hoi Carooo, wat goed dat je meer aan je lijf wilt gaan werken. Een sixpack op je 40ste is zeker mogelijk! Succes en hou me op de hoogte 🙂

      Reply
  3. Clara

    Yo Rosie!!! Wat ben jij ongelofelijk lekker bezig zeg… Dat is nog eens wat anders dan die half slappe sessies bij DL in de beginners-jaren …;-) iig, deze heb ik vandaag gedaan hoor. Bij de derde ronde ging ik wel behoorlijk kapot hihi. Maar dank! Vind dit erg leuk wat je allemaal doet. X

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.