Je kent het wel, nog even snoozen, net iets te lang douchen, je make-up die fataal mislukt.. Haast, haast, haast om toch optijd de bus te halen en daarom sla je je ontbijtje maar over. Dit is alleen echt niet goed voor je, door je ontbijt over te slaan krijg je later op de dag meer honger en is de kans dus groot dat je gaat snacken in ongezonde dingen. Daarom hier een paar heerlijke ontbijt smoothies, je kunt deze eventueel ook al de avond van te voren bereiden, kun je nog een keer snoozen 😉

Perzik smoothie

image

Ingrediënten: 1 kleine banaan, 1 wilde perzik, 4 aardbeien, 2 EL magere kwark, ongezoete amandelmelk, 2 EL havermout

 

Deze is voor de echte zoetekauw, een Snickers shake!

image

Ingrediënten: 1 kleine banaan, 1 grote dadel, 1 schepje chocolade whey, cacao nibs, 1 EL pb2, ongezoete amandelmelk, 2 EL havermout

 

Blauwe bessen/chia shake

image

Ingrediënten: 1 kleine banaan, handje blauwe bessen, 2 EL magere kwark, 2 EL havermout, 1 TL chia zaadjes, ongezoete amandelmelk

Hoe te maken: Zoals je ziet is er bij alle smoothies een basis van magere kwark, havermout en banaan. Dit geeft een lekkere smaak en structuur aan aan de smoothie. Ook zorgen deze ingrediënten ervoor dat je ontbijtje goed vult, hierdoor ga je dus minder snacken latend op de dag. Als je deze ingrediënten hebt geblenderd voeg dan het fruit en andere ingrediënten toe. De ongezoete amandelmelk voeg ik altijd het laatste toe, zo kun je goed kijken hoeveel je nodig hebt zodat het lekker drinkbaar word. Je kunt hiervoor natuurlijk ook andere soorten melk gebruiken.

 

Fit Dutchies kun je niet alleen op onze website volgen! Hier vind je namelijk onze InstagramFacebook en Bloglovin! Als eerste op de hoogte van nieuwtjes? Dat kan via onze nieuwsbrief waarvoor je je hier kunt inschrijven!

 

About The Author

Maartje Havermans

Gewichtsconsulente. Verloor zelf 23 kilo door gezond te eten en sporten. Wil iedereen ervan bewust maken dat gezond eten niet saai hoeft te zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published.