Nog 6 weken…

Het is  weer zover; het einde van de vakantie. Van de ene kant jammer want het normale leven gaat weer beginnen maar van de andere kant staan er ook weer leuke dingen te gebeuren. De sportseizoenen beginnen weer, onze nieuwe website kwam online én de marathon in mijn hometown Eindhoven komt dichterbij. Zoals jullie hier misschien al hadden gelezen heb ik de halve marathon vorig jaar voor het eerst gelopen. Dus… dit jaar weer of is er nog teveel werk aan de winkel?jordispanje2kleur

Het zou kunnen dat je al doorhad dat ik mezelf graag doelen stel en ik zou het dan ook erg lastig vinden om de halve marathon langzamer te lopen dan vorig jaar. Ik weet dat 21 kilometer of zelfs 42 (voor de diehards) al een prestatie op zich is maar toch.. Ik zie liever vooruitgang dan dat je er een paar minuten langer over loopt toch?

Vorig jaar zag mijn voorbereiding er in ieder geval wel een stuk anders uit. Ik was na mijn voetbalseizoen 3 weken op vakantie met wat sportieve vrienden naar het zonnige Spanje. Veel hardgelopen, gefitnesst en toch redelijk goed op mijn eten gelet, eenmaal thuis moest ik al weer vol aan de bak op het veld. Mijn conditie had er dus niet zo onder geleden. Toen besloot ik twee weken voor de marathon mee te doen en liep slechts twee keer 15km ter voorbereiding. Niet echt aan te raden voor de beginnende lopers overigens! Ik kwam in 1 uur 39 en 7 seconden over de finishlijn gestrompeld.

Hoe anders is mijn voorbereiding dit jaar! Allereerst mag ik niet klagen dat ik veel in het buitenland was, maar hey voor die ene keer nadat je klaar zou moeten zijn met je opleiding kan het wel toch? Dus eerst 3 weken naar Spanje en weer een aantal keer hardgelopen door de bergen, over de boulevards, trappen en andere obstakels. Daarna een weekje thuis en door naar Albufeira, ja Albufeira. Waar ik normaal nooit drink omdat ik het niet gezond vind én ik na twee drankjes op mijn kop sta én lig te slapen heb ik deze week aangegrepen als cheatweek. Nou dat merkte ik toen ik de maandag erop weer in de gym stond! Een weekje kunnen trainen en toen op naar Zakynthos (Griekenland) voor het laatste weekje totale rust. In die laatste twee vakanties heb ik dus écht niks gedaan. Best lastig voor een stuiterbal zoals ik. Ofja, ik heb wel gezwommen natuurlijk maar dat was het dan ook wel. De eerste voetbalwedstrijd ging ik dan ook stuk aangezien ik meteen volle bak 90 minuten op de mat stond.

Mijn conditie ligt op dit moment dus écht een stuk lager dan vorig jaar rond dit moment en dat betekent dat ik dit jaar dus nog flink moet gaan trainen de komende 6 weken. 12 oktober is het zover, de marathon van Eindhoven. Tot die tijd ga ik weer regelmatig hardlopen en zal ik jullie af en toe op de hoogte houden!

Ga jij binnenkort mee doen aan een hardloopwedstrijd of doe je heel toevallig mee aan de marathon van Eindhoven?  Let us know!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

2 Responses

  1. Kirsten

    Nu weer lekker oppakken, je hebt nog even. Halve marathon is een gave afstand! Heb hem ook 1x gelopen, heb je nog een streven qua tijd?:-)

    Reply
  2. Jordi Sloots
    Jordi Sloots

    Ja, nog eventjes haha! Ik liep hem vorig jaar in 1.39.07 en moest toen helemaal achteraan beginnen waardoor ik wel ”last” had van mensen die links bleven lopen en dat ik moest slalommen om in te halen.

    Mijn ultieme doel is om hem binnen 1:30:00 te lopen maar dat is wel veel om eraf te lopen. Mag nu ergens vooraan beginnen en het weer kan niet slechter dan vorig jaar dus ik ben positief!

    Op welke tijd mik jij over 3 weken?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.