Voor mij is hardlopen in de ‘kou’ het fijnste wat er is. Vele verklaren me voor gek (ergens best begrijpelijk) , maar voor mij gaat er niks boven een morningrun in de kou. Er zijn natuurlijk!!! genoeg redenen te bedenken om niet te gaan lopen in de wintermaanden MAAR ik wil jullie graag wat tips geven om ook in de winter lekker te blijven rennen. Stay happy and in good shape!

IMG_4373

  1. Doe voor je vertrekt, binnenshuis een goede warming up. Verhoog je lichaamstemperatuur en zorg ervoor dat je spieren een beetje warm zijn.
  2. Zorg voor een goede outfit. Betekent dit een dikke trui? Nee zeker niet, zorg ervoor dat je 3 verschillende laagjes draagt. Ik draag meestal een strakke tanktop, een strak vest en een waterdichtjack en een hardlooplegging. Denk er hierbij ook aan dat je je lichaamsuiteinden ook goed bedekt. Niets is erger dan koude oren of vingertoppen. Dus ook je must en handschoenen mogen mee.
  3. Zorg ervoor dat je schoenen draagt die niet bij de eerste de beste plas gelijk doorweekt zijn, beetje waterdichte schoenen is wel handig.
  4. Ademhaling? Jaa ook heel belangrijk, adem door je neus in en mond uit.
  5. Vergeet je telefoon en oordopjes natuurlijk niet, allereerst voor je run app en natuurlijk voor muziek (mijn belangrijkste motivator als ik ga lopen).
  6. Neem een flesje water mee, door de koude lucht die je inademend, droog je sneller uit. Zorg er dus voor dat je lichaam voldoende gehydrateerd wordt.
  7. Geniet van de natuur ook al ziet het er net iets minder mooi uit dan in de zomer, ook de wintermaanden hebben hun charmes.
  8. Als laatste eindig je run niet abrupt, loop rustig uit en vergeet je stretchoefeningen niet.

Good luck!

 

0001 Season Start female NL 210216 - 200316

About The Author

Juliët Stegeman

Be Inspired!

Leave a Reply

Your email address will not be published.