Aanstaande zondag lopen wij de Dam tot Damloop en dat zijn maar liefst 10 Engelse mijlen (16KM). Omdat dat niet de minste afstand is hebben wij ons zo goed mogelijk voorbereid en een van onze trainingen op video vastgelegd. We huurden deze bus bij Europcar Nederland omdat we met een groep waren die we niet in een normale auto gepropt kregen, haalden hem in no time op bij de vestiging in Eindhoven (easy!) en reden naar een plek waar je normaal niet zo snel heen zou gaan. Freedom!

Ben jij benieuwd hoe wij bij Europcar Nederland een bus huurden en hoe de laatste trainingsloodjes ons vergingen? Check dan de video en doe wat met onze tips!

 

 

1. Zachte landing
Land niet op je hak of tenen, maar ergens op je middenvoet. Je hebt ”last” van de weerstand van de weg en de zwaartekracht. Probeer eens welke landing het fijnst voor je werkt en hoe je deze twee ”natuurkrachten” het beste de baas bent.

2. Schouders laag
Zelf heb ik een periode gehad, helaas net voor een halve marathon, dat ik met mijn schouders helemaal omhoog liep. Dit gaat na een paar kilometer pijn doen en zorgt voor ongelofelijke frustratie omdat het alleen maar erger werd. Probeer je schouders laag te houden en je armen in een hoek van 90 graden. Je ellebogen beweeg je langs je lichaam naar achteren terwijl je loopt.

3. Andere training
Je loopt al een tijdje maar wil nu echt vooruit qua niveau? Probeer eens een keer een intervaltraining of combineer hardlopen met krachttraining. Een belangrijke tip daarbij is dat je niet meteen 10x beter wil zijn. This takes time, guys!

4. Breath in, breath out!
Als je rustig begint kun je tenminste ook rekening houden met je ademhaling en hartslag. Een sportwatch kan daar een goede hulp bij zijn. Ook helpt het als je precies zo hard loopt dat je tijdens het rennen nog net kunt praten. Tijdens hardlopen is je mind zoveel sterker dan je denkt. Die benen gaan vanzelf wel!

5. Gooi je oude schoenen niet weg!
Heel erg belangrijk en waarschijnlijk had je hier nog niet eerder aan gedacht. Je kunt je oude versleten running schoenen meenemen naar de winkel. De specialisten kunnen dan aan de hand van de slijtage op je schoen zien wat voor soort voet je hebt. Dit draagt dus bij aan een verbeterde schoenkeuze voor je volgende paar. Wellicht nu wat kort dag, maar zeker een tip om te onthouden!

 

FIT DUTCHIES & EUROPCAR NEDERLAND WENSEN JE SUCCES!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published.