Hallo allemaal, mijn naam is Kim Boon en ik ben 20 jaar oud. Ik studeer fiscaal recht in Rotterdam en woon in een dorpje in de buurt van Utrecht. Sinds een jaartje heb ik in fitness mijn passie geworden. Het meest trots ben ik op mijn buikspieren. Ik train mijn buikspieren 2 á 3 keer per week en varieer wel wat qua oefeningen, er zijn ook zoveel verschillende! Hieronder wil ik jullie graag kennis laten maken met mijn favoriete buikspieroefeningen!

 

 

  1. Leg raises

Je hebt hierop verschrikkelijk veel variaties. Zelf gebruik ik het dip-apparaat en maak van daaruit leg raises. Voor beginners kan je ook op een bankje gaan liggen met je bovenlichaam en vanaf daar leg raises doen. Gevorderde onder ons kunnen bijvoorbeeld hanging leg raises doen, je hangt dan aan een stang en doet vanuit die positie een leg raise! Ik doe meestal 3 setjes van 12 herhalingen.

 

ab 2

 

  1. Side bends

Bij deze oefening train je met name de schuine buikspieren. Je neemt in een hand een dumbel, of een halterschijf, vervolgens zak je als het ware een beetje met je bovenlichaam naar beneden om daarna weer omhoog te komen. Let er hierbij op dat je de kracht wel uit je buikspieren haalt. Deze oefening doe ik 3 setjes van 10 herhalingen per kant.

ab 3

 

  1. Standing crunches

Voor deze oefening maak je gebruik van een rope en de cable machine. Je houdt de rope in je nek en maakt staand crunches naar beneden. Let erop dat je het gewicht niet te zwaar instelt zodat je de oefening wel op de juiste manier kan uitvoeren! Ook van deze oefening doe ik 3 setjes van 10 herhalingen.

 

ab 4

 

  1. Ab tuck

Hiervoor heb je een grote bal nodig. Je legt gestrekt je benen op de bal met je handen op de grond, je maakt als het ware een plank. Daarna breng je met je benen de bal naar voren, houdt dit 2 seconde vast en ga daarna weer terug naar de beginhouding. Als dit te zwaar is kan je ook beginnen met alleen planken met de bal, of helemaal los planken. Van deze oefening doe ik 3 sets van 12 herhalingen.

ab 5

 

  1. Ball exchange

Last but not least. Je neemt weer een grote bal en een matje. Je gaat met je rug op het matje liggen en neemt de bal in 2 handen, zorg dat je schouders en benen los zijn van de grond. Daarna breng je je armen met de bal tegelijk met je benen naar het midden, je knijpt dan de bal samen tussen je benen en gaat weer terug naar de gestrekte houding. Daarna komen je armen en benen weer bij elkaar en pak je de bal weer in je handen om vervolgens weer terug te gaan naar de beginhouding. Bij deze oefening doe ik ook weer 3 setjes van 10 herhalingen.

ab 6

 

Wat is jouw favoriete ab exercise?

Meer workouts vind je hier!

 

 

Sports female NL 011015 - 250615 336x280

 

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

Leave a Reply

Your email address will not be published.