Ohh wat was ik blij toen ik als fietsgek werd uitgekozen om de Tour de France in Parijs van dichtbij mee te mogen maken. Wát een eer! Jordi mocht het vorig jaar mee maken (lees hier) en dit jaar was ik de gelukkige. En wauw, wat was het gaaaaaaf!

In 3 uur in Parijs
Afgelopen zaterdag (23 juli) mocht ik vanuit Amsterdam met de Thalys naar Parijs. Ik werd opgehaald door een taxi en gelijk gebracht naar het dakterras van Restaurant  ‘Nüba’ waar we gingen lunchen. Dat was ook gelijk het moment dat ik kennis mocht maken met de rest van de groep. Twee Duitse fashion-bloggers en een reis-blogger. Ook waren er twee fietsgekken uit Italië en België aanwezig. Super leuk! Altijd tof om andere mensen te ontmoeten en weer allemaal inspirerende verhalen te horen.

Paris Bike tour: visit of the unusual districhts of Paris
Na de heerlijke lunch gingen we een fietstocht doen door Parijs. Maar géén gewone. We bezochten juist alle bijzondere plaatsjes in Parijs waar je normaal nooit zo snel heen zou gaan. Geen Eiffeltoren dus ha-ha! Daarna gingen we naar ons Ibis hotel (Gare de Lyon) waar we even de tijd hadden om ons op te frissen voor een heeerlijk diner bij ‘Les Cocottes – Sofitel Paris Arc de Triomphe’. Het werd een latertje want de wijnglazen bleven niet leeg en het was erg gezellig!

De tour!
De volgende dag was het dé dag. Ja dé dag dat ik eindelijk de beste renners van de wereld mocht zien fietsen. Maaar, eerst had ik nog een ochtendje vrije tijd in ‘Hotel Ibis Gare de Lyon Ledru Rollin’ wat heel dichtbij alle populaire bezienswaardigheden ligt. Met de andere bloggers ging ik dus nog even gezellig op pad!

In de middag gingen we lunchen in een van de hoogste gebouwen van Parijs: Ciel de Paris (the top of the Montparnasse Tower). Whaaa zat ik gewoon even op de 56ste verdieping te genieten van een 4 gangen feestje met een prachtig uitzicht over heel Parijs.

Daarna was het dan eindelijk zo ver. Met de taxi gingen we vol spanning naar de Champs-Elysées om de TDF arrival te mogen zien.

Op tv is de tour al mooi, maar in real-life nóg mooier!
Écht ge-wel-dig. De sfeer, de energie én de geur van tijgerbalsem die je ruikt als de stoet voorbij racet. Nou… dat ruik je niet op tv hoor haha! De reclame-karavaan vol met toffe versierde wagens (ook van Ibis hotels), dansers en leuke muziek die voor de renners uitreden zorgde ook nog voor een éxtra gezellige sfeer.

Ik was helemaal enthousiast en kon niet stoppen met genieten. Stiekem wilde ik ook heel snel mijn (roze) fiets op springen haha!

En… weer fantastisch eten!
Na deze once in a lifetime ervaring sloten we het perfecte weekend af met een diner bij ‘L’Atelier Etoile de Joel Robuchon’. Nou, lekker koken kunnen ze wel in Parijs zeg… Als echte foodie keek ik mijn ogen uit bij elke gang haha! Én als kerst op de taart (letterlijk) was ik ook nog is jarig om 12 uur. Dat was een leuke verjaardag in Parijs hihi.

Door alle fantastische indrukken die dag én mijn verjaardag viel ik na aankomst in het hotel al snel als een blok in slaap in de heerlijke bedden van hotel Ibis. Gelukkig kon ik de volgende dag mijn verjaardag nog even verder vieren met een heerlijk ontbijtje in het Ibis hotel en een wandeling door Parijs!

Ibis hotels, Accor Hotels en de organisatie van de Tour de France; bedankt voor deze super mooie ervaring die ik nooit zal vergeten. Ik heb genoten van alles! Ik ga gelijk mijn fiets uit de schuur pakken en proberen om net zo snel te fietsen als de fietsers tijdens de tour ha-ha! Wel met mijn nieuwe Ibis fietstenue natuurlijk;)

About The Author

Iris de Goede
Blogger & Diëtiste

Diëtiste + Lifestyle Coach. Gék op lachen, fitness, chocola én lief zijn voor mijn lichaam. Happyhealthy is hierbij mijn motto! Ook ben ik een echte foodie en wil ik jullie graag leren dat je voeding vóór je kunt laten werken in plaats van andersom.