De zomervakantie is voor de meeste van ons afgelopen. Wat nu? Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Weer een heel jaar om aan jezelf als persoon én aan je gezondheid te werken. Bij deze krijg je van ons wat tips die je op weg zouden moeten helpen.
Here we go!

1.
Niks is makkelijker dan op de bank blijven liggen terwijl je zou gaan sporten. Hoe laat zou je gaan sporten vandaag? Wanneer je zin hebt? Sommige mensen kunnen dit, heel veel ook niet. Probeer er een gewoonte van te maken en ga zoveel mogelijk op dezelfde dagen en tijdstippen. Door die gewoonte wen je aan je nieuwe schema en zou het je meer houvast geven dan bij een flexibel schema. Je zou vanavond gaan sporten? Waarom dan toch niet morgenochtend? Je kent de smoesjes wel. Ga voor vastigheid!

2.
Alleen sporten kan natuurlijk geweldig zijn als je even ‘me time’ wilt hebben maar kan ook een gevaar zijn. Je blijft net wat vaker toch op de bank liggen en een sportbuddy kan je ook enorm motiveren. Dus.. trek die luie vriend of vriendin van de bank en spreek af dat jullie op vaste dagen sporten. Zegt iemand toch af? Verzin dan een leuke ”straf” en ga bijvoorbeeld lekker wijntjes drinken als goedmakertje. Of gewoon naar een gezonde smoothiebar.. what you want!

3.
Wat mij enorm heeft geholpen is inspiratie zoeken op internet en dan vooral op Instagram. Natuurlijk hopen wij dat wij jullie ook motiveren maar er zijn zat atleten waar jullie ongetwijfeld een crush op hebben. Kijk wat zij doen en probeer daar motivatie uit te putten. Hier moet ik jullie wel eventjes waarschuwen! Heel veel mensen die je voorbij ziet komen op het internet zijn of pro’s, trainen al jarenlang in combinatie met perfecte voeding of zijn niet helemaal ”puur natuur”. Ga jezelf dus niet met hen vergelijken en het als levensdoel #1 zien om er net zo uit te zien. Ain’t gonna happen, al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen!

4.
Strakke billen en benen. Dat wil elke vrouw toch? Een mooie gespierde torso en een flike biceps, de droom van menig man. Ga dan alleen niet 5 keer per week dezelfde spiergroep trainen! Fout, fout, fout… Spieren hebben rust nodig en probeer die spiergroepen altijd minimaal 72 uur rust te geven voordat je ze weer gaat trainen. Heb je nog wat vragen hierover? Dan kun je altijd een mailtje sturen naar info@fitdutchies.nl

5.
Stel doelen! Mijlpalen zijn er niet voor niks en laten zien dat je vooruitgang boekt. Alleen een doel dat je nooit gaat bereiken werkt natuurlijk niet echt motiverend! Wat kun je dan doen? Stel kleinere doelen die je helpen naar je einddoel toe te werken. Beloon jezelf bij tussendoelen en blijf gemotiveerd tot je daar bent waar je wilt zijn. Maar….  je bent nooit tevreden, zo zijn we nu eenmaal.

6.
Geen tijd om te sporten? Wie bepaalt er eigenlijk of je geen tijd hebt? Jijzelf. Dus het is eigenlijk een kwestie van prioriteiten stellen! Ga je liever wijntjes drinken op het terras of een filmavondje houden? Dan heb je dus wel tijd maar vind je het gewoon minder belangrijk. Verzin voor jezelf geen smoesjes. Jij bent diegene die uiteindelijk in juli weer voor de spiegel staat en spijt krijgt dat je niet eerder bent begonnen toch? Je doet het voor jezelf en voor niemand anders.
Bovenstaande tips zijn aanraders van ons. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan het zijn dat dit niet voor jou werkt! Heb je wel tips om er weer flink tegenaan te gaan?
Deel deze dan met ons en alle andere lezers in de comments. Thanks en succes!

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

2 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.