Nu jullie allemaal weten wie ik ben, (zo niet, lees dan mijn eerste blog waarin ik mezelf voorstel) kunnen we beginnen met het echte werk. Want wat is er fijner dan progressie boeken in de gym. Dit is precies hetgeen waardoor ik gemotiveerd blijf en wat ik heerlijk vind om te zien. Wie is het met me eens? Maar hoe zorg je er nu voor dat je steeds weer vooruitgang boekt? Daarvoor heb ik 5 tips voor jullie. 

1. Food, food, food

Eten is zo belangrijk! Thank god😛. Als je niet genoeg eet, word je niet sterker en kun je ook geen spieren opbouwen. Maar dat is dus precies wat we wél willen! Zorg er dus voor dat je meer eet dan je dagelijks nodig hebt. Dus meer je dan je onderhoud of in het Engels: caloric maintenance. De hoeveelheid calorieën die je nodig hebt verschilt per persoon. Helaas kan ik jullie dus niet vertellen wat je minimaal per dag aan calorieën nodig hebt. Maar no worries! In dit blog lees je precies hoe je je caloriebehoefte uitrekent. Oh, en drinken is ook heel belangrijk! Drink zeker 1,5 tot 2 liter per dag.

progressie in de gym fit dutchies

2. Progressie = progressive overload

Progressive wat? I hear ya! Progressive overload is een van de belangrijkste manieren om progressie te boeken in de gym en houdt in dat je elke keer dat je traint, je meer doet. Je doet bijvoorbeeld een paar reps (herhalingen) extra, een extra set of je doet de oefening met meer gewicht dan de voorgaande keer. Ons lichaam wil ons het leven namelijk zo relaxed mogelijk maken en went aan de dingen die je doet. En dat kunnen we dus mooi in ons voordeel gebruiken in de gym!

 

<a href=”http://www.bodyenfitshop.nl/bfshop/?tt=11113_1233183_190683_&amp;r=” target=”_blank” rel=”nofollow”><img src=”http://ti.tradetracker.net/?c=11113&amp;m=1233183&amp;a=190683&amp;r=&amp;t=html” width=”500″ height=”500″ border=”0″ alt=”” /></a>

 

3. Vorm over ego lifting

Ego lifters zie je overal, deze personen liften hun ego door met hele zware gewichten te slingeren met de gedachte dat ze hun biceps perfect aan het trainen zijn. Het tegendeel is waar! Je kunt veel beter met lichte gewichten de oefening met perfecte vorm uitvoeren, dan een beetje staan zwaaien of gooien met gewichten. Vergeet alleen niet mijn tweede tip! Zodra de oefening je makkelijk afgaat met een bepaald gewicht, dan is progressive overload je grote vriend. Maar, vorm over ego lifting!

progressie in de gym fit dutchies

4. Doe wat goed is voor jou

Ego lifting is dus een no go. Maar denk wel aan jezelf als het gaat om trainen! Doe de oefeningen waarmee jij progressie boekt, waar jij je goed bij voelt en welke jij leuk vindt. Maar ho ho, maak het jezelf ook weer niet te makkelijk. Keep challenging yourself to make gains!

5. Laat je spieren herstellen

Mijn vijfde tip is om je spieren te laten herstellen. Nadat je beastmode bent gegaan in de gym, hebben je spieren rust nodig. Ook al wil je zó graag betere billen🍑 of grotere biceps💪, het gaat niet helpen om deze dagelijks te trainen. Ik hou altijd minimaal 48 uur rust tussen het trainen van dezelfde spiergroep en so should you!

Deze tips hebben mij een hoop progressie opgeleverd en helpen jou hopelijk ook. Let’s make some gains!

 

Gebruik XMAS25 voor 25% korting op onze collectie!
Shop hier!

About The Author

Céline Cacchione

20-jarige Communicatie studente. Is regelmatig te vinden in het krachthonk in de gym! Is gek op fashion én eet het liefst de hele dag door. Want food is life toch?

Leave a Reply

Your email address will not be published.