Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die er wel eens last van heeft, de lekkere trek. De zin in, zoetigheid of die heerlijke zak chips.. Soms onweerstaanbaar. Als je er aan toegeeft blijft je lichaam om eten vragen en zul je je alleen maar slechter voelen.. Dus vanaf vandaag is het tijd voor een actieplan!!

Met de volgende tips zul je minder snel toegeven aan je snack attack.

  • Structuur in je eetpatroon is belangrijk. Eet dus op vaste tijden, je lichaam kan hierdoor wennen aan soort van “eetritme”. Hierdoor zullen je tussen de door jou zelf afgesproken eetmomenten niet bezig hoeven te zijn met eten.
  • Zorg dat je op je eetmomenten voldoende eet.
  • Stel jezelf de vraag: heb ik echte maaghonger of heb ik ‘snaaihonger’ . Dit kan je bewuster maken van je situatie op dat moment.
  • Ga opzoek naar afleiding, ga iets doen dat je leuk vind of iets dat moet gebeuren. Bij ‘snaaihonger’ zul je dan al snel merken dat je verlangen naar voedsel verdwijnt.
  • Vermijd de moeilijke momenten waarop je je gaat volproppen met gezond eten. Hierdoor wordt het patroon van proppen in stand gehouden, maar hier wil je juist van af.

SOS

  • Mocht het toch “misgaan”… Sla dan niet door met de gedachte ‘morgen eet ik wel weer gezond’. Ieder mens heeft wel eens last van een snack attack. Maar probeer de controle op de een of andere manier te behouden.

Hebben jullie nog meer tips?

 

Fit Dutchies kun je niet alleen op onze website volgen! Hier vind je namelijk onze InstagramFacebook en Bloglovin! Als eerste op de hoogte van nieuwtjes? Dat kan via onze nieuwsbrief waarvoor je je hier kunt inschrijven!

About The Author

Juliët Stegeman

Be Inspired!

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.