Sporten in de ochtend… mijn fijnste manier om wakker te worden en de dag te beginnen!

10 tips die jou helpen in de ochtend te sporten!

1. Ga op tijd naar bed. Ook al doe je dat nu nog niet, probeer het steeds een beetje vroeger te maken: je went er aan!
2. Zet je wekker iedere ochtend op een bepaald tijdstip. Dus niet de ene keer half 7 en de andere keer 10 uur. Zorg voor ritme!
3. Leg je sportkleding vast klaar. Zo kun je direct uit bed je sportkleding aantrekken.
4. Bedenk de avond van tevoren wat je gaat ontbijten, zodat je hier in de ochtend niet over na hoeft te denken en het zo kunt maken/ op kunt eten. Des te eerder ben je klaar om te sporten!
5. Weet wat je gaat doen. Sportschool? Hardlopen? Wat ga je doen in de sportschool? Planning = motivatie!

10 tips
6. Doe het samen! Dus zorg dat je een afspraak hebt met iemand om die ochtend te gaan sporten. Afhaken = mietje!
7. Bedenk wat je na het sporten gaat eten: werkt motiverend!
8. Ga voor jezelf, niet voor iemand anders. Als jij lekkerder in de avonduren sport, doe dat dan vooral!
9. Hang motiverende foto’s en teksten op je koelkast! En als je nog wat extra motivatie in de ochtend nodig hebt, pak je instagram erbij en zie dat je niet alleen bent en bekijk nog meer motiverende plaatjes en teksten.
10. Pak ook je rust. Je hoeft echt niet (beter van niet) iedere ochtend/dag te sporten. Door je ritme ben je misschien wel wakker, maar geniet even van je warme bedje, je partner of dat extra uurtje voor de tv.

 

Dat heerlijke, voldane gevoel achteraf, daar doe ik het voor. Fris & fruitig voor de hele dag en weer een stukje dichter bij mijn doel!

 

 

Inspiratie nodig qua recepten & vet verliezen?

Klik hier voor meer informatie en een preview!

Liever alleen Fit Chef? Klik hier!

ebooks

About The Author

Jordi Sloots
Founder

Internetgekkie achter Fit Dutchies die leeft op burgers en daarom naar de gym gaat. Ik hoop jullie op een realistische manier te inspireren én te motiveren!

3 Responses

  1. Lois

    Goede tips! Wat zijn goede dingen om te eten voor en na het sporten?
    Xoxo

    Reply
  2. Sofie

    Ik heb net keihard geknald met een personal trainer die ik voor deze zomer in arm heb genomen (7 lessen en daarnaast bootcamp/zelf trainen). Ik lig heerlijk voldaan op de bank voor de rest van de avond.

    Reply
  3. Evy

    Zijn echt super tips alleen een beetje lastig als je om 5 uur je bed uit moet om te gaan werken. Is niet echt haalbaar om nog vroeger eruit te gaan om eerst nog te sporten

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.